- Ce sujet contient 1 réponse, 2 participants et a été mis à jour pour la dernière fois par Benutzer Akzeptanz, le il y a 5 années et 4 mois.
-
AuteurMessages
-
5 avril 2019 à 22 h 40 min #12853Pascal Le DeleyMaître des clésDans Communication management, je ne saisis pas bien la différence entre status report et progress report. Voici la question :
During project execution, the project manager is required to submit several reports that will communicate information about the project. Which of the following describes the project conditions at the present moment in relationship to schedule and other metrics?
a) Status report
b) Progress report
c) Project Forecast
d) Quality report
Answer: A – The project status report is included in Report Performance outputs. Status reports address the current condition of a project, including risks and issues. Progress reports refer to work that has been completed during a reporting period. Forecasts refer to work scheduled in future.
—
Ma réponse : à mon avis, la subtilité tient à « the project conditions at the present moment« , qui est la définition du status report. Alors que progress report se réfère au travail réalisé par une équipe durant une période de reporting. Progress report aurait été une bonne réponse si la question avait été « the accomplishments of the project during the present reporting period ».
Ca donne ceci : status report relève de l’état du projet l’instant T : il est retard, en avance, etc. Progress report relève des réalisations concrétisées par le projet depuis la dernière communication / le dernier rapport : nous avons réalisé cette enquête, nous avons livré ce livrable, etc.
Je peine, cela dit, à trouver dans le PMBOK v6 un endroit où la différence entre les deux est clairement exprimée.
13 mai 2019 à 23 h 05 min #12879Benutzer AkzeptanzParticipantEn même temps, je lis ceci dans un questionnaire :
A project manager schedules meetings for many different reasons. Status review meetings are typically held:
a) To provide all stakeholders with critical project information
b) To exchange information about the project between project team members
c) To update departmental staff of project status
d) Only when there is a need for a workaround
Answer: B – Generally, project status meetings provide the project team and those stakeholders directly involved in project activities with up-to-date information about the project. Other stakeholders and higher-level managers may receive information through formal reports or specifically scheduled meetings. Workarounds are temporary responses to an unplanned situation and generally require immediate action. -
AuteurMessages
- Vous devez être connecté pour répondre à ce sujet.